Office 365 dla Edukacji i Teams
Uczniwie naszej szkoły na cały okres nauki od klasy I - VIII otrzymują bezpłatny dostep do Office365 dla Edukacji. Mogą korzystać z darmowej licencji dla uczniów (tam mają dostęp do WORD, EXCEL, POWER POINT, TEAMS i wielu innych aplikacji wspomagających naukę).
Aplikacje do wykorzystania na lekcji
Przydatne adresy stron do wykorzystania na lekcji ...
- Learning Apps
Learning Apps to darmowa, prosta w obsłudze platforma do tworzenie prostych aplikacji edukacyjnych. Platforma umożliwia tworzenie klas, udostępnianie uczniom własnych aplikacji a także monitorowanie działań uczniów. Mamy tu duży wybór interaktywnych zabaw i gier edukacyjnych (krzyżówki, testy, quizy, zabawy pamięciowe i słowne). Gry można tworzyć i przechowywać na platformie jako prywatne, lub publiczne. Można też korzystać z gotowych gier opublikowanych przez innych użytkowników. Duża baza gotowych aplikacji przydatnych w edukacji wczesnoszkolnej.
- Coggle (Mapa myśli)
Na początek jedna z propozycji, których mamy nadzieję będzie więcej
- Świetne nagrania do wykorzystania podczas lekcji dla klas I - III (i nie tylko)
- Co to jest niepodległość - piosenka dla dzieci
- Puzzle
Strona oferuje gotowe puzzle, ale również daje możliwość stworzenia własnych (wykorzystać możemy jako wprowadzenie do zajęć, ale nie tylko...)
- Ninateka
NINATEKA to wyjątkowy, unikalny zasób archiwalnych materiałów audiowizualnych: rejestracji spektakli teatralnych i operowych, koncertów, dokumentów, reportaży, animacji, filmów eksperymentalnych, które mogą stanowić ciekawe uzupełnienie szkolnej lekcji. Selekcji materiałów dokonuje Dział Edukacji i Badań Narodowego Instytutu Audiowizualnego.
Posiadaczom konta EDU oferują bezpłatny dostęp do filmów i audycji o charakterze edukacyjnym oraz – dodatkowo – do scenariuszy lekcji, które ułatwią organizację lekcji z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych. Są one opracowywane przez praktyków edukacji – nauczycieli, specjalistów w danej dziedzinie, tak aby były przystosowane do szkolnych realiów i możliwości oraz zgodne z podstawą programową.
- Wirtualne muzea
- Biblioteka Internetowa - Wolne lektury
- Wirtualne wycieczki
Quizy, testy, gry
- Quizizz
Quizizz to darmowa platforma umożliwiająca tworzenie i przeprowadzanie quizów. Do zabawy wykorzystuje się podobnie jak w Kahoot urządzenia mobilne. Prosta obsługa, ciekawy interfejs, motywujące grafiki sprawiają, że quizy wywołują mnóstwo pozytywnych emocji.
- Kahoot!
Kahoot to narzędzie do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów, prowadzenia dyskusji i badań. Kahoot jest prosty w obsłudze i powszechnie dostępny – działa w przeglądarce internetowej na wszystkich urządzeniach mobilnych. Po każdym quizie widzimy wyniki uczniów i możemy je pobrać w postaci arkusza kalkulacyjnego. Dodatkowym atutem jest ogromna baza gotowych quizów, które można wykorzystać na swoich zajęciach.
- Quizlet
Quizlet to darmowa platforma do tworzenia fiszek online. Można korzystać z już gotowych zestawów lub tworzyć swoje. Aplikacja daje nam możliwość uczenia się zestawów na 4 różne sposoby lub ćwiczenia w formie gry wygenerowanej z naszego zestawu. Bardzo przydatne narzędzie do nauki słówek.
- Quizizz
Nauka programowania
Godzina kodowania
Na tej stronie nauczyciel po zarejestrowaniu się uzyskuje możliwość stworzenia swojej sekcji (klasy) - dodania do niej uczniów i udostępnienia im strony logowania do tej sekcji.
Scotie GO! (posiadamy w szkole 5 zestawów - do wypożyczenia na zajęcia z sali 38)
Scottie Go! to innowacyjna gra do nauki programowania dla najmłodszych. Jest połączeniem kartonowych klocków za pomocą których gracze układają program oraz aplikacji, która wyznacza zadania, skanuje ułożone rozwiązania i przekształca je w ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów.
CodeCombat
CodeCombat jest platformą dla uczniów stworzoną do nauki programowania przez granie w ciekawą grę. Kursy zostały szczególnie przygotowane do użycia w czasie zajęć, nawet przez nauczycieli bez wcześniejszego doświadczenia w programowaniu.
link do stronyBaltie3
Strona do pobrania programu i materiałów do nauki
Nauczyciel zgłasza się do koordynatora szkoły po login i hasło dla siebie.
Nauczyciel zakłada klasę i generuje loginy i hasła dostępu dla swoich uczniów.
Strona konkursowa na którą logują się uczniowie w celu rozwiązywania zadań konkursowych (po wcześniejszym uzyskaniu loginu i hasła dostępu od swojego nauczyciela).
Scratch
Strona do nauki programowania w języku Scratch
Logomocja
Z tego narzędzia korzystają uczniowie naszej szkoły w ramach lekcji informatyki (klasy V).
BlockCAD
BlockCAD to jeden z najprostszych programów wprowadzających dzieci w świat komputerowego programowania przestrzennego. Jest bardzo prostym w obsłudze i darmowym programem, który pozwala zaprojektować budowle złożone z wirtualnych klocków przypominających Lego. Oferuje do wyboru bardzo wiele elementów, od podstawowych kształtów po bardziej skomplikowane. Po programie można poruszać się głównie przy pomocy menu graficznego, elementy tekstowe zostały ograniczone do minimum, dzięki czemu dzieci nie będą miały problemu, aby z niego korzystać. Umożliwia eksport projektów do postaci BMP i JPG, a także importowanie modeli do kolejnych projektów.
Kodu Game Lab
Kodu Game Lab jedno z bardzo dobrych narzędzi do tworzenia efektownych gier 3D, które uruchomić można na komputerze lub konsoli Xbox. Nie wymaga ono od użytkownika jakiejkolwiek wiedzy programistycznej - całość obsługiwana może być jedynie przy użyciu myszki. Oprogramowanie charakteryzuje się bardzo prostą obsługą, która z pewnością nie przysporzy problemów podczas zabawy nawet najmłodszym użytkownikom.
Grafika
Thinglink
Thinglink to doskonałe narzędzie, które umożliwia tworzenie interaktywnych zdjęć. Do wybranego zdjęcia możemy dodać opis, który wyświetli się w dymku, podłączyć film, muzykę lub link do dowolnej strony. Narzędzie to świetnie nadaje się do tworzenia interaktywnych plakatów, relacji z wycieczek czy wydarzeń szkolnych. Thinglink umożliwia założenie klasy i dodanie do niej 100 uczniów.
-
Pivot Animator
Pivot Animator to darmowy program do tworzenia animacji 2D, w oparciu o tak zwanych "patyczkowych ludzików" Aplikacja pozwala na szybkie przygotowanie prostych animacji nawet mniej doświadczonym osobom. Tworzenie filmu animowanego ogranicza się do rysowania figur z kilku kresek oraz późniejsze modyfikowanie jej na kolejnych kadrach animacji. Pivot Animator został wyposażony również w bazę gotowych figur i rysunków, z których możemy skorzystać. Gotowy projekt będzie można zapisać w postaci pliku wideo AVI i animacji GIF. Istnieje również możliwość zachowania pojedynczych klatek animacji w formie graficznej GIF, JPEG i PNG. Dużą zaletą programu Pivot Animator jest mały rozmiar pliku instalacyjnego oraz niskie zapotrzebowanie na zasoby systemowe komputera.
-
Bomomo
W aplikacji Bomomo wykorzystując zestaw 18 dynamicznych narzędzi (pędzli) można tworzyć abstrakcyjne grafiki w pastelowych kolorach. Utworzony rysunek można zapisać w formacie JPG lub wysłać na adres e-mail. Narzędzie nie wymaga logowania, a cała zabawa odbywa się w oknie przeglądarki.
-
Sumo Paint
Ta kojarząca się z narodowym sportem Japonii aplikacja to rozbudowany internetowy program, przeznaczony do tworzenia i obróbki grafiki.
Program dysponuje wieloma narzędziami malarskimi, umożliwia pracę na warstwach oraz stosowanie różnych filtrów i efektów specjalnych. Przy jego pomocy można obrabiać zdjęcia, tworzyć grafikę internetową, czy malować własne dzieła. Utworzone w Sumo Paint pliki można zapisywać na swoim internetowym koncie lub na lokalnym twardym dysku w formatach PNG i JPG. Można je też udostępniać szerokiej publiczności na stronie społecznościowej, gdzie są oceniane i komentowane przez użytkowników.Program jest dostępny bezpłatnie, nie trzeba się nawet rejestrować. Aby zacząć z niego korzystać, wystarczy wejść na stronę Sumo Paint.
-
Vocaroo
To narzędzie do nagrywania głosu.
Nagrywanie i odsłuchiwanie własnego głosu przydaje się zwłaszcza na początku edukacji. Podczas głośnego czytania uczniowie mogą nagrać swój głos i ocenić, czy czytają wyraźnie, w odpowiednim tempie, czy zwracają uwagę na znaki interpunkcyjne. Zabawę z podcastem warto zacząć od nagrywania przygotowanych wcześniej tekstów, stopniowo przechodząc do audycji dokładnie zaplanowanych, ale swobodnie „mówionych”. Nagrywając podcasty uczniowie mogą ćwiczyć umiejętność przemawiania, jasnego formułowania i wypowiadania myśli (także w języku obcym). Podcasty mogą więc przygotowywać uczniów do publicznych wystąpień na żywo w przyszłości. Przygotowanie podcastów nie jest skomplikowane, wystarczy mieć odpowiednie oprogramowanie i komputer wyposażony w mikrofon, słuchawki/głośniki i ewentualnie dostęp do Internetu.
-